+85561 777 090
Logo

Editorial content

cambodia-trade-volumn-continues-to-increase
Updated on: December 18, 2024, 6:39 a.m.
Published on: December 18, 2024, 6:39 a.m.

ទំហំ​ពាណិជ្ជកម្មរបស់ប្រទេស​កម្ពុជា​កើន​ដល់ ​៥០​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ បង្ហាញពីសក្ដានុពលនៃកំណើន​ខ្លាំង


យោងតាមអគ្គនាយកដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករ (GDCE) វិស័យពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិរបស់ប្រទេសកម្ពុជាបានកើនឡើងដល់ជិត 50 ពាន់លានដុល្លារក្នុងរយៈពេល 11 ខែដំបូងនៃឆ្នាំ 2024 ដែលឆ្លុះបញ្ចាំងពីការកើនឡើងរហូតទៅដល់ 17.4% បើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាក្នុងឆ្នាំ 2023 ដោយការនាំចេញមានចំនួន 48% នៃចំនួនសរុប។ បន្ថែមលើនេះទៅទៀត ទំហំពាណិជ្ជកម្មជាមួយនឹង ការនាំចេញនិងការនាំចូលឈានដល់ 23.93 ពាន់លានដុល្លារ និង 25.94 ពាន់លានដុល្លាររៀងគ្នា។

វិស័យពាណិជ្ជកម្ម

ការកើនឡើងនៃទំហំពាណិជ្ជកម្មបានគូសបញ្ជាក់អំពីការកើនឡើងនៃសមត្ថភាពផលិតកម្មរបស់ប្រទេសកម្ពុជា និងការធ្វើឱ្យមានផលប័ត្រនាំចេញរបស់ខ្លួនផងដែរ។ ផលិតផលនាំចេញសំខាន់ៗរួមមាន សម្លៀកបំពាក់ ស្បែកជើង កាបូបធ្វើដំណើរ សំបកកង់ ផលិតផលកៅស៊ូ និងគ្រឿងអេឡិចត្រូនិច។ វិស័យកាត់ដេរ ដែលជាមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេសកម្ពុជា គាំទ្រការងារប្រមាណ 800,000 កន្លែង ហើយនៅតែជាកត្តាជំរុញដ៏សំខាន់នៃប្រាក់ចំណូលរបស់វិស័យនាំចេញផងដែរ។

ទោះបីជាមានកំណើននេះក៏ដោយ ឱនភាពពាណិជ្ជកម្មបានកើនឡើងដល់ 2.01 ពាន់លានដុល្លារ កើនឡើងពី 1.51 ពាន់លានដុល្លារក្នុងអំឡុងពេលដូចគ្នាក្នុងឆ្នាំ 2023។ នេះបង្ហាញពីតម្រូវការសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍបន្ថែមទៀតនៅក្នុងផលិតកម្មក្នុងស្រុក និងឧស្សាហកម្ម ដើម្បីកាត់បន្ថយការពឹងផ្អែកលើការនាំចូល។

តួនាទីនៃកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរី

ការចូលរួមរបស់ប្រទេសកម្ពុជាក្នុងកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីមួយចំនួន បានដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការពង្រីកទីផ្សារនាំចេញរបស់ខ្លួន។ កិច្ចព្រមព្រៀងដូចជា កិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីរវាងប្រទេសកម្ពុជា-ចិន កិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីកម្ពុជា-កូរ៉េ (CKFTA) និងភាពជាដៃគូសេដ្ឋកិច្ចទូលំទូលាយក្នុងតំបន់ បានបើកទ្វារសម្រាប់ឱកាសពាណិជ្ជកម្មជាមួយតួអង្គសំខាន់ៗនៅលើពិភពលោក។

កិច្ចព្រមព្រៀងទាំងនេះ រួមជាមួយនឹងការកែលម្អហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ និងច្បាប់វិនិយោគ បានផ្លាស់ប្តូរយុទ្ធសាស្ត្រពាណិជ្ជកម្មរបស់កម្ពុជា។ ប្រទេសនេះលែងពឹងផ្អែកទាំងស្រុងលើទីផ្សារប្រពៃណីដូចជាសហរដ្ឋអាមេរិក និងអឺរ៉ុបទៀតហើយ ប៉ុន្តែកំពុងពង្រីកទៅក្នុងតំបន់អាស៊ីប៉ាស៊ីហ្វិក និងតំបន់ផ្សេងទៀត។

ឱកាសសម្រាប់ការលូតលាស់

ដើម្បីពង្រឹងបន្ថែមនូវចំណូលពីការនាំចេញ និងកាត់បន្ថយឱនភាពពាណិជ្ជកម្ម ប្រទេសកម្ពុជាកំពុងផ្តោតលើការជំរុញការនាំចេញកសិផល និងការរួមបញ្ចូលវត្ថុធាតុដើមដែលផលិតក្នុងស្រុកទៅក្នុងដំណើរការផលិតរបស់ខ្លួន។ វិស័យដូចជាការកែច្នៃកៅស៊ូ និងការផលិតសំបកកង់ គឺជាឧទាហរណ៍នៃរបៀបដែលប្រទេសនេះកំពុងប្រើប្រាស់ធនធានធម្មជាតិរបស់ខ្លួនដើម្បីបង្កើតផលិតផលដែលត្រៀមរួចជាស្រេចសម្រាប់ការនាំចេញ។

ជាមួយនឹងការកើនឡើងជាលំដាប់នៃពាណិជ្ជកម្ម និងការវិនិយោគ ទស្សនវិស័យសេដ្ឋកិច្ចរបស់កម្ពុជានៅតែមានភាពរីកចម្រើន។ គោលនយោបាយយុទ្ធសាស្ត្រ រួមជាមួយនឹងការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ និងការចូលរួមយ៉ាងសកម្មនៅក្នុង FTAs ​​កំពុងកំណត់ដំណាក់កាលសម្រាប់ការបន្តពង្រីកពាណិជ្ជកម្មនៅឆ្នាំខាងមុខ។

សម្រាប់ព័ត៌មានថ្មីៗអំពីកំណើនពាណិជ្ជកម្ម និងសេដ្ឋកិច្ចរបស់កម្ពុជា សូមចូលទៅកាន់គេហទំព័រ Realestate.com.kh!

 

Comments