ផ្សារទំនើប Big Tree Community ដែលមានទីតាំងនៅបណ្ដោយផ្លូវជាតិលេខ៥ ខណ្ឌឬស្សីកែវ។ បើកដំណើរការសាកល្បងនៅខែ កក្កដា ឆ្នាំ២០២១
យោងតាមរបាយការណ៍របស់ក្រុមហ៊ុន The Mall ដែលត្រូវបានស្គាល់ថាជាក្រុមហ៊ុនស្រាវជ្រាវលើ វិស័យផ្សារទំនើបនៅកម្ពុជា បានឲ្យដឹងថាហាងសម្រាប់ជួលនៅក្នុងទីក្រុងភ្នំពេញត្រូវបាន រំពឹងថានឹងមានការកើនឡើងដល់ ១ លានម៉ែត្រក្រឡា នៅឆ្នាំ២០២៥ នឹងមានហាងទំនើបល្បីៗ រហូតដល់ទៅ ៦២កន្លែងនៅក្នុងរយៈពេល៥ឆ្នាំ។
គិតមកត្រឹមបច្ចុប្បន្ននេះ មានអគារពាណិជ្ជកម្មទាន់សម័យទំនើបចំនួន ៩ កន្លែង មានទំហំសរុប ៥០,០៤៥ ម៉ែត្រក្រឡា ត្រូវបានចាប់ផ្ដើមដំណើរការហើយ។ នៅឆ្នាំ២០២១ អគារពាណិជ្ជកម្មចំនួន ១៨កន្លែងទៀត ដែលប្រើប្រាស់ផ្ទៃក្រឡារហូតដល់ ២១៧,០៩២ម៉ែត្រក្រឡា ក៏គ្រោងនឹងបើកដំណើរការផងដែរ។ របាយការណ៍របស់ក្រុមហ៊ុន The Mall បានលើកឡើងថានឹងមានផ្សារទំនើប ចំនួន ១៤ កន្លែងទៀត គ្រោងបើកនៅចន្លោះឆ្នាំ២០២២ -២០២៥ ខាងមុខ (ទំហំសរុប ២៤២,២២៦ម៉ែត្រក្រឡា)
លោក Simon Griffiths នាយកគ្រប់គ្រងរបស់ក្រុមហ៊ុន The Mall បានមានប្រសាសន៍ថា “ក្នុងខណ្ឌសែនសុន ខណ្ឌមានជ័យ ខណ្ឌចំការមន ខណ្ឌទួលគោក និងខណ្ឌច្បារអំពៅ គឺជាតំបន់ដែលមានការអភិវឌ្ឍន៍ខ្លាំង និងពេញនិយមសម្រាប់អចលនទ្រព្យសម្រាប់ការ ជួលដែល នឹងមកដល់នាពេលឆាប់ៗ។” លោកបានបន្ថែមទៀតថា “ផ្សារកាន់តែធំ តម្រូវការនៃការផ្គត់ផ្គង់ទំនិញសម្រាប់អតិថិជនកាន់តែច្រើន ទំហំនៃហាងទំនិញក៏ត្រូវការ ទីធ្លាកាន់តែទូលាយ ដើម្បីដាក់តាំងបង្ហាញនូវផលិតផលរបស់ខ្លួន។”
ផ្សារសហគមន៍កំពុងមានកំណើនកើនឡើងដើម្បីក្លាយខ្លួនជាអគារពាណិជ្ជកម្មមួយដ៏ល្បី
ក្នុងត្រីមាសនៃឆ្នាំ២០២០នេះ ផ្សារទំនើបធំៗនៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញមានចំនួនសរុបដល់ទៅ ៣០កន្លែង។ ទន្និន័យរបស់ក្រុមហ៊ុន The Mall បានបែងចែកអចលនទ្រព្យទាំងនោះទៅជា ៥ប្រភេទខុសគ្នាៗ ដូចជា shopping malls, community malls, shopping centers, retail podiums និង retail arcades។
ផ្សារទំនើបនៅរាជធានីភ្នំពេញ ១៧កន្លែង ក្នុងចំណោម ៣០ ត្រូវបានចាត់ទុកជាប្រភេទផ្សារសហគមន៍ ដែលមានហាងទំនិញតូចៗជាច្រើននៅខាងក្នុង និងប្រើប្រាស់ទីធ្លាដែលអាចដាក់ជួលបានអស់ផ្ទៃក្រឡាសរុប ៩៣,៦៩៧ម៉ែត្រក្រឡា។ មជ្ឈមណ្ឌលលក់ទំនិញចំនួន ៥កន្លែងផ្សេងទៀត ប្រើប្រាស់ផ្ទៃក្រឡាសរុបប្រហែល ៨៦.៥០០ ម៉ែត្រក្រឡា។
ខណៈពេលដែលផ្សារទំនើបតែ ៣ ប៉ុណ្ណោះកំពុងដំណើរការ ហើយក៏ជាផ្សារទំនើបដែលប្រើប្រាស់ទីធ្លាធំបំផុតរហូតដល់ទៅ ១៤៤,៤០០ម៉ែត្រក្រឡា។ របាយការណ៍របស់ក្រុមហ៊ុន The Mall បានបន្ថែមថាបរិវេណដែលនឹងផ្គត់ផ្គង់នៅឆ្នាំ២០២៥ គឺត្រូវប្រើប្រាស់ដើម្បីសាងសង់ជាផ្សារបែបមានរចនាបទទំនើប។
នៅក្នុងរបាយការណ៍បានលើកយកប្រភេទ retail podiums ដែលមាន ៤កន្លែង ប្រើប្រាស់ផ្ទៃក្រឡា ៣៦,៩៨៤ ម៉ែត្រក្រឡា និង ប្រភេទ retail arcades ចំនួន ១កន្លែង ប្រើប្រាស់ ៩,២០០ ម៉ែត្រក្រឡាមកធ្វើការបកស្រាយផងដែរ។ Retail podiums និង retail arcades ត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងមានការកើនឡើងយ៉ាងខ្លាំងនៅឆ្នាំ ២០២៥ ដោយសារតែការអភិវឌ្ឍន៍គម្រោងចម្រុះធំៗ។
បទពិសោធន៍ថ្មីនៃការទិញទំនិញ សម្រាប់មនុស្សជំនាន់ថ្មី
លោក Simon បានបញ្ជាក់ថា មានកត្តាជាច្រើនដែលជំរុញដល់ការកំណើននៃការផ្គត់ផ្គង់ហាងលក់ទំនិញនៅកម្ពុជា។ ប្រជាប្រិយភាព និងការរីកចម្រើនគួរឱ្យកត់សម្គាល់ ហើយទីផ្សារបុរីមានកើនឡើង ជាពិសេសនៅតាមជាយក្រុងភ្នំពេញ។
លោកបានបន្ថែមទៀតថា “ម្ចាស់គម្រោងអភិវឌ្ឍន៍បុរីជាច្រើនមើលឃើញអំពីការប្រកួតប្រជែង យ៉ាងខ្លាំងនៅក្នុងវិស័យរបស់ពួកគេ ដូចនេះដើម្បីទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ពីការប្រកួតប្រជែង នោះគឺត្រូវប្រែគម្រោងរបស់គេទៅជាហាងទំនិញសម័យថ្មីក្នុងទាក់ទាញចំណាប់អារម្មណ៍អតិថិជន។ ទាំងអស់នេះគឺឆ្ពោះទៅរកផ្សារទំនើប ហាងទំនិញ និងផ្សារសហគមន៍ដែលមានសហការ ជាមួយបុរីល្បីៗ និងគម្រោងក្នុងស្រុក។
លោក Simon បានបន្តទៀតថា ការចូលរួមកាន់តែច្រើនឡើងរបស់ប្រជាជនកម្ពុជាជាពិសេស ក្មេងជំនាន់ក្រោយក្នុងជម្រើសទិញទំនិញបែបទំនើប។ លោកសង្កេតឃើញថា “ ក្មេងៗជំនាន់ Millennials និង Generation Z ធំធត់ឡើងក្នុងសង្គម និងយុគសម័យខុសគ្នាឆ្ងាយពីឪពុក ម្តាយរបស់ពួកគេ ហើយពួកគេទាមទារ និងចង់បាននូវ ហាងទំនិញ ឬផ្សារទំនើបជំនាន់ទម្រង់ ថ្មី។ ពួកគេស្វែងរកនូវបរិយាកាស ការកម្សាន្ត និងបទពិសោធន៍ថ្មី។ នេះផ្តល់ឱកាសដល់អ្នក អភិវឌ្ឍន៍ទាំងឡាយ តំរូវការ នឹងហាងទំនិញទំនើបៗ។
លោក Simon បន្តថា “ក្រុមហ៊ុន The Mall បច្ចុប្បន្ននេះកំពុងធ្វើការជាមួយម្ចាស់គម្រោង ជាច្រើន ដើម្បីនាំយកផ្សារទំនើបពាណិជ្ជកម្មជាច្រើនមកបំពេញតម្រូវការរបស់អ្នករស់នៅ ដោយនាំមកជាមួយទាំងការរចនា និងគម្រោងថវិកាតាមរយៈការជួល និងគ្រប់គ្រងផ្សារ។ ពួកយើងបាននឹងកំពុងធ្វើការជាមួយម្ចាស់គម្រោង ដើម្បីបង្កើតផ្សារសហគមន៍នៅតាម សង្កាត់ជាច្រើននិងរំពឹងថានិន្នាការនេះនឹងបន្តជាមួយផ្សារសហគមន៍ដែលឈានមុខគេក្នុងការពង្រីកវិស័យនេះ ដើម្បីបម្រើដល់កំណើន និងការពង្រីកតំបន់លំនៅដ្ឋានថ្មី។”
Comments